سیصدو سیزده یار

لشکر رزمنده انصارالمهدی موعود (عج) زرقان

سیصدو سیزده یار

لشکر رزمنده انصارالمهدی موعود (عج) زرقان

۱۳۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

راه اندازی کتابخانه تخصصی

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۲۱ ق.ظ
تاسیس اولین کتابخانه تخصصی قرآن ،عترت و مهدویت  در شهر زرقان و درخواست از عموم مردم در نظر است اولین کتابخانه تخصصی قرآن و عترت در شهر زرقان و در محل کانون فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) دایر شود .لذا عزیزانی که در این ارتباط دارای کتب مرجع یا کتب مناسب با موضوعات قرآنی و عترت هستند تقاضامند است در صورت توافق جهت اهداء این کتب به کانون تخصصی حضرت مهدی موعود (عج) زرقان اقدام نمایند .همچنین همه گونه کمکهای مالی هم جهت تهیه کتب مفید موجب رضایت امام زمان (عج) می باشد .تلفن هماهنگی  آقای ملاصادقی    09174043922
  • مهدی ملاصادقی

ولایت امام مهدی علیه السلام

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۴۵ ق.ظ
امام مهدی (ع) - مکتب مهدویت پرسش : ولایت به چه معنایی است؟ پاسخ : ولایت در لغت به معنای قرب ونزدیکی است. فیومی می گوید: «وَلْی مثل فَلْس به معنای قرب ونزدیکی است».(مصباح المنیر، ماده ولی) در اقرب الموارد آمده است: «وَلْی عبارت است از قرار گرفتن فرد یا شئ دوم به دنبال فرد یا شئ اول بدون فاصله ...».(اقرب الموارد، ماده ولی) راغب اصفهانی می گوید: «ولاء وتوالی به معنای آن است که دو چیز ویا بیشتر طوری کنار هم قرار گیرند که بین آن دو، غیر از خود آنها چیز دیگری فاصله نبوده باشد».(مفردات راغب، ص 523) 
  • مهدی ملاصادقی

مهدی معنای حیات شیعه

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۴۴ ق.ظ
مسأله مهدویت و ظهور امام زمان، از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و یا قابل بررسی است. یکی از ابعادی که در این موضوع قابل طرح است و شاید کمتر به آن توجه شده باشد، مسأله معنای حیات و بررسی ظهور و انتظار امام زمان از این دریچه است. در این مجال برآنیم تا با طرح این موضوع، باب بحث، تحقیق و گفتگو را در این زمینه بگشاییم. مراد از «معنا» چیست؟معنای زندگی یعنی این‏که من چرا زنده‏ام؟ و زنده بودنم چه فایده‏ای می‏تواند داشته باشد؟ معنای زندگی یعنی آن چیزی که انسان به خاطر آن زندگی 
  • مهدی ملاصادقی

نشانه‏های ظهور امام زمان، علیه‏السلام، کدامند؟ و چگونه باید آنها را شناخت؟

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۴۲ ق.ظ
در ابتدا نکاتی چند درباره این نشانه‏ها را ذکر می‏نماییم و سپس برخی از روایات وارد شده از معصومین، علیهم‏السلام، در این مورد را به عنوان نمونه می‏آوریم: 
  • مهدی ملاصادقی

وجود امام مهدی علیه السلام از دیدگاه عقل

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۳۶ ق.ظ
امام مهدی (ع) - مکتب مهدویت پرسش : برهان لطف چگونه بر وجود امام زمان علیه السلام دلالت دارد؟ پاسخ : در تقریر برهان لطف بر وجود امام زمان (ع) ابتدا به مقدماتی اشاره می کنیم: 1 - به یک جهت لطف به دو قسم تقسیم می شود: الف. لطف محصّل:لطفی که با آن، مکلّف به اختیار خویش طاعت را بر می گزیند. ب. لطف مقرّب:لطفی که مکلف با آن، به انجام واجبات نزدیک تر واز ارتکاب محرمات دور می شود. 2 - متکلمان عدلیّه اعم از امامیه و معتزله، لطف را بر خداوند واجب می دانند، زیرا او بندگان خود را عبث وبیهوده نیافریده است، لذا هر چه را که در رسیدن آنها به هدف مؤثّر است باید انجام دهد که از آن جمله لطف است. 
  • مهدی ملاصادقی

مهدویت و رسالت نهادهای فرهنگی

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۳۵ ق.ظ
که ضرورت بحث راجع به حضرت مهدی، علیه السلام چیست؟ مساله مهدویت و بحث کردن راجع به حضرت مهدی، علیه السلام، در حقیقت مربوط به حوادث آینده است و نوعی پیشگویی و آینده‏نگری است و آینده‏نگری هم از حیاتی‏ترین مسایل بشری است . می‏دانید که انسان بین گذشته، آینده و اکنون قرار دارد . اگر آینده‏اش را از او بگیریم یعنی دیواری از بتن آرمه میان او و آینده‏اش بکشیم; هیچ نداند که در آینده، سرنوشت‏خودش و انسان‏های همراه خودش چه خواهد شد، همین الآن می‏ایستد و به زمین می‏خورد و مرگش فرا می‏رسد . اگر گذشته را هم از او بگیریم همین طور می‏شود . پس آینده‏نگری یک ضرورت اساسی است‏برای کل بشریت . از این روست که شما می‏بیند در جامعه‏های غیراسلامی کسانی نظیر تافلر، فوکویاما و ... به نظریه‏پردازی در مورد آینده و آینده‏نگری پرداخته‏اند . و حتی برای کشورها طرح‏هایی می‏دهند; برای اقتصاد، برای جنگ، برای مسایل زیست محیطی و ... همچنین طرح‏هایی می‏دهند که مثلا در بیست‏سال آینده چه خواهد شد . 
  • مهدی ملاصادقی

امام مهدی (ع) - مکتب مهدویت | نهج البلا غه ( پر سش ها )

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۳۳ ق.ظ
اشاره نهج البلاغه آینه ای است که سیمای پر فروغ قائم آل محمّد(علیهم السلام) در آن گرچه اندک، ولی زیبا، پرجاذبه، نویدبخش، دل انگیز و تحرّک آفرین تجلّی کرده و همچون جام بلورینی است که زمزم سخنان علوی درباره فرزندش مهدی موعود(علیه السلام)در آن ریخته شده است.این مقاله در جهت طرح و تحلیل آن کلمات تنظیم گردیده است.
  • مهدی ملاصادقی

فرق انحرافی

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۳۲ ق.ظ
مهدویت و فرقه های انحرافی مدخل: اصالت مهدویت و ادعاهای باطل مساله ی حضرت بقیة الله الاعظم، مهدی موعود (عج)، یکی از بارزترین و بدیهی ترین مسایل اسلامی و مورد تایید و اعتقاد همه ی مسلمانان به ویژه شیعیان است، زیرا صدها آیات قرآنی و روایات نبوی این مساله ی با اهمیت را به طور گسترده و مبسوط عنوان و مطرح ساخته اند و جزئیات آن را با بیاناتی دقیق و روشن، ذکر کرده اند، به طوری که ابهامی برای کسی باقی نگذاشته اند . 
  • مهدی ملاصادقی

یاداشت دیگران 1

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۳۱ ق.ظ
مهدویت و امامت غیبت امام زمان(عج) آغاز غیبت امام عصر(عج) میتوانست بحرانی در میان شیعیان ایجاد کند و موجب شگفتی و سرگردانی آنان گردد; اما این امر اتفاق نیفتاد، زیرا رسول خدا و ائمهی معصومین از همان آغاز همراه با معرفی امام مهدی(عج) به مسلمانان، وقوع غیبت آن حضرت و کیفیت آن را هم گزارش نموده بودند تا پذیرش آن از سوی آنان آسان گردد. خصوصاً آنکه عسکریین (امام هادی و امام عسکری (علیهما السلام ) با کاهش ارتباط مستقیم خود با شیعیان و گسترش و تقویت نهاد وکالت، آمادگی لازم پذیرش این امر را بیش از پیش فراهم ساختند. در این نوشتار به بررسی برخی از مباحث غیبت آن حضرت و علل آن پرداخته میشود. آیا مسئله غیبت مختص به امام زمان(عج) است؟ اکبر اسد علیزاده مسألهی غیبت مختص به امام عصر ـ ارواحنا فداه ـ نیست. طبق بیان قرآن کریم و روایات فراوان، تعدادی از پیامبران گذشته، از جمله: صالح، یونس، موسی، عیسی و خضر(علیهم السلام) نیز به عللی، همچون امتحان امت خود، غیبت اختیار کرده، از انظار مردم پنهان شدهاند! 
  • مهدی ملاصادقی

یادداشت دیگران

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۲۶ ق.ظ
مهدویت اشاره : بسیارند پژوهشگران ، نویسندگان ، ادیبان ، شاعران ، سخنوران و هنرمندانی که خاموش و گمنام اما عاشق و دلباخته عمر خود را وقف برافروختن چراغ انتظار در شبستان غیبت نموده اند. اگر چه این گروه در نزد مولا و صاحبشان شناخته شده اند، اما حیف است که جامعة مهدوی ما کسانی را که سال ها به عشق امام مهدی (ع ) قلم زده اند و یا اثری را خلق نموده اند نشناسد. از این رو تصمیم گرفتم که از این پس در هر شماره موعود گفت وگویی داشته باشیم با یکی از این عزیزان . امید که مقبول حضرتش واقع شود. در این شماره با فقیه عالیقدر حضرت آیة اللهالعظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی ـ که به حق از شیفتگان و ارادتمندان حضرت بقیة اللهالاعظم ، ارواحناله الفداء، و از نویسندگان پرتلاش عرصه مهدویت و انتظار هستند ـ به گفت وگو نشسته ایم . 
  • مهدی ملاصادقی