سیصدو سیزده یار

لشکر رزمنده انصارالمهدی موعود (عج) زرقان

سیصدو سیزده یار

لشکر رزمنده انصارالمهدی موعود (عج) زرقان

چطور خدا با آدم حرف می‌زند + کلیپ صوتی

مهدی ملاصادقی | سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۱، ۰۴:۰۷ ب.ظ
چطور خدا با آدم حرف می‌زند + کلیپ صوتی حسن ایده‌ی خدایی این است که انسان می‌تواند با آن طرفِ اتکای خودش، بده بستان کند، تجاوب کند؛ یعنی او یک موجودی است در مقابل شما، او یک حقیقتی است در مقابل شما، حرف شما را می‌شنود و در مقابل حرف شما او هم حرفی دارد که آن را به شما می‌گوید. مهم این است عزیزان من، بدانید. هرکسی که دلش با خدا ارتباط پیدا کند، این ارتباطش یقیناً یک طرفه نیست، ارتباطش دوطرفه است. ممکن است بعضی‌هایی که از معارف الهی و از توجهات و آن عُلقه‌های معنوی دورند، خیلی به نظرشان این چیز عجیب بیاید؛ چطور خدا با آدم حرف می‌زند. بله! حرف می‌زند. این را حس می‌کنید شما، حس خواهید کرد. این را شما حس می‌کنید. خیلی هم دور نیست، «وَ اَنَّ الراحلَ اِلیکَ قریبُ المَسافة[1]»، اگر کسی به‌طرف خدا برود، خیلی راه هم نزدیک است.  شما همین ـ مثلاً فرض کنید ـ معانی اذکار نمازی را که بلدید، ترجمه‌اش را می‌دانید؛ شما یک نمازی را که از اول با توجه، توجه به معنا، بدون اینکه حواستان به چیزی در بیرون و درون و ذهن و خارج و فلان برود، واقعاً با خدا، همین‌طوری که الان من دارم با شما حرف می‌زنم ـ یعنی در طول صحبتی که من دارم با شما می‌کنم، شما یک لحظه از ذهن من خارج نمی‌شوید، دائم دارم با شما مخاطبه می‌کنم ـ همین‌جور آدم با خدا حرف بزند؛ خیلی چیز زیادی نیست دیگر! یعنی شما با دوستتان که حرف می‌زنید، با یک آدم معمولی که حرف می‌زنید، خُب دارید با او حرف می‌زنید، یعنی دائم متوجه او هستید، معنای حرفتان را می‌فهمید، چی دارید به او می‌گویید، اراده‌ی شما برایتان مشخص است.  در نماز هم که دارید با خدا حرف می‌زنید، همین‌جور حرف بزنید. چیز بیشتر از این را از ما نخواسته‌اند. اگر شما یک نماز را همین‌جور شروع کنید، اواسط نماز که این را ادامه دادید، ناگهان احساس می کنید، قلب شما، از یک جایی دارد یک چیزی را می‌گیرد، یک احساسی را دارد از یک جایی درک می‌کند، دارد با شما حرف زده می‌شود، قلب شما رقیق می‌شود. درست آن جوابی را که باید بگیرید، می‌گیرید؛  البته ممکن است اوایل یک قدری مبهم باشد، دل‌های خامی مثل دل من؛ شما جوان‌ها البته نورانی هستید، شماها کارتان خیلی آسان‌تر است. شماها خیلی زودتر خیلی روشن‌تر درک می‌کنید پیام الهی را. با شما حرف می‌زند خدا، به شما جواب می‌دهد و شما این جواب را دل خودتان حس می کنید.۱۳۷۸/۰۵/۰۴  فایل صوتی :                                       حتما دانلود کنید !!
  • مهدی ملاصادقی

خداوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی